Pappa ♥

Idag fyller pappa 51 år! Därför vill jag börja med att säga grattis på födelsedagen älskade pappa och skriva några rader till dig idag, på din födelsedag! 

 

Jag vill börja med säga tack för allt pappa.

Tack för att du är min pappa.

Tack för att du alltid ger mig stöd.

Tack för att du alltid står bakom mig.

Tack för hur du har uppfostat mig.

Tack för att du alltid har lärt mig, att vara en stark kvinna.

Tack för att du lärt mig, att respektera alla människor på denna jord. 

Tack för att du lärt mig ,att hjälpa de behövande, vänner och familjen.

Tack för att du gett mig, en fantatisk bra barndom.

Tack för att du alltid har varit på mina teaterförestälingar.

Tack för att du alltid hjälper mig med mitt politiska engagemang (fast än vi många gånger inte har samma politska åsikter).

Tack för att du hjälper mig, med att skriva debattartiklar.

Tack för att du alltid lyssanar på mig (fast än jag ibland pratar alldeles för mycket hemma). 

Tack för att du får mig att må bra.

Tack för alla minnesvärda resor vi har haft tillsammans.

 

Dessa är bara få av de sakerna jag har att tacka dig, det finns så mycket att tacka dig för pappa, men ännu en gång TACK för allt pappa. Tack igen för det jag har nämnt ovan och tack för allt annat jag inte har tackat dig för innan!

 

Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra om dagen jag föddes. Att jag inte var planerad men det blev som det blev och efter sju år igen fick du och mamma er tredje dotter! Du hade sagt att du ska ta med mig vart du än gick och så blev det. Följde alltid med dig överallt, ja även till fredagsbönerna! Det har alltid varit kul att följa med dig överallt och bara få umgås med dig pappa. Det har varit alltifrån att gå ut och fixa trädgården, mecka cykeln eller bilen, gå på föreläsningar, gå till mosken, historiska platser, museer, spela fotboll, brännboll, kubb, och badminton med hela familjen! Jag har verkligen haft en fin och minnesvärd barndom, tack vare dig och mamma!

 

Jag vet inte hur många gånger, vi har varit på familjeresor och bilat till Turkiet. Det jag minns är att du alltid tog oss på minnesvärda, roliga och intressanta resor. Det var alltifrån att gå på olika museer, föreläsningar, Astrid Lindgrens värld, Legoland, pambukkale, läger, histoiska platser, teatrar och massa andra minnesvärda platser!

 

Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra av mamma "ja, nu pratar Sümeyya pappas advokat" eller "mini Zekeriya" för att vi ibland är så lika. Jag minns de gångerna som jag alltid skulle försvara dig, om någon sa något "dåligt" om dig. För som pappasflicka som jag är, skulle jag alltid försvara dig, som du alltid har försvarat mig.

 

Jag vet inte hur många gånger du har sagt, att vi alltid ska äta middag tillsmamans. För att umgås med hela familjen. Som barn ville vi många gånger äta framför TV:n, men desto äldre vi blev förstod vi vikten att äta middag tillsammans. Nu tror jag det är den mysigaste och bästa stunden, då familjen äter tillsammans och umgås. Ja, det är ju även vid middagsbordet familjen Gencoglu, alltid har sina debbatter och delar med sig sina galna historier. Bästa stunden helt enkelt.

 

Jag vet inte hur många gånger, jag pratar om dig för mina vänner pappa. Jag har alltid sett upp dig, för det du gör för andra människor. Något jag aldrig kommer glömma, är alla de gånger när vi var små och du gav pengar eller köpte presenter till andra barn som behövde det. Då blev jag och lillbroshan Boran avundsjuka och arga för att vi inte fick de presenterna och pengarna, som de andra barnen som faktiskt behövde det fick. Du har alltid inspirerat mig och lärt mig, att alltid hjälpa våra medmänniskor. För det är en självklarhet. "Tar från ena handen och ger med andra handen"

 

Jag vet inte hur många gånger, jag sa att jag ville bli stor, men nu är vi här och barndommen är över. Tiden har gått väldigt snabbt och nu är dina småbarn vuxna individer. Jag vet inte hur många år vi har kvar i det här livet, men insallah så är det många, många och många år till tillsammans! 

 

Det sägs att ens föräldrar är ens hjältar, men pappa du har lärt mig att bli min egen hjälte. Du har alltid lärt mig att stå för det jag tror på. Att våga drömma och stå på mina egna ben. Att alltid våga säga det jag tycker och ta plats i samhället. Att vara en stark kvinna, som inte ska bli hindrar av någon. Att våga tro på mig själv.

 

Jag är stolt för att jag är din dotter pappa. 

 

Grattis på 51-årsdagen, nice daha güzel, mutlu ve huzurlu yillara, hersey icin Allah senden razi olsun canim babam ♥♥♥

 

 

Öptüm, Sümeyya G

 



 


Kommentera här: