Vart är strömmen till drömmen?

Vad är egentligen drömmar och hur tar vi oss till våra drömmar? Är våra drömmar våra egna drömmar eller är det andras drömmar? Är drömmar något vi har för att nå våra höga mål, krav och prestation? Är våra drömmar om inre fred och fröjd möjliga? Är våra drömmar svaret till frågan "vad ska du bli när du blir stor?" Eller är drömmar något som begränsar oss och gör oss blinda för det vi faktiskt har framför oss? Som om det tas ström från oss, tar all vår enegri och kraft och som plötligt tar slut. Jag vet inte längre om vad som finns i mina drömmar. Eller, vet jag det men kan inte se det? Jag undrar om jag har glömt drömma om drömmarna? Har jag glömt eller har jag vuxit upp och har nu nya drömmar? 
 
Jag vet inte, men jag vill hitta strömmen till mina drömmar...
 
(null)
 
 

Kommentera här: